Stichting

De Stichting
Stichting Sammy zet zich in voor de minder bedeelde bewoners in de Oase van El Fayoum. De Stichting is vernoemd naar Sammy Trapman, die 20 september 2005 tijdens een familiebezoek in Egypte op tweejarige leeftijd verongelukte.

Waarom Stichting Sammy?
De stichting is om drie redenen opgezet:
– Iets positiefs laten voortkomen uit het overlijden van Sammy
– De bevolking van de provincie Fayoum in Egypte helpen
– Sammy laten voortleven in de hulp aan anderen

Ieder jaar hopen wij op Sammy’s sterfdag met ons gezin in Egypte te zijn en daar de bewoners van El Fayoum te voorzien van voedselpakketten, medicijnen en andere benodigdheden.

Dat is hard nodig, want in Egypte is het moeilijk om werk te vinden en verzekeringen kent men niet. In tegenstelling tot Nederland betekent geen werk daar echt geen geld. De hulp van onze stichting is dan ook meer dan welkom. Onze lokale contactpersonen wonen in El Fayoum en Cairo en zijn bekend met de Egyptische cultuur. Zij zetten de projecten op rond hun school voor gehandicapte kinderen (De Woestijnroos) en zorgen ervoor dat het resultaat van de projecten via verslagen en foto’s wordt teruggekoppeld aan Stichting Sammy.

Zo om het jaar probeert Sammy’s familie de projecten van de stichting in Fayoum te bezoeken in de week van zijn sterfdag, altijd op eigen kosten.

Wij zijn transparant over uw bijdrage
Wij vinden het erg belangrijk om transparant te zijn over de donaties die wij ontvangen. Via Facebook en onze website laten we onze donateurs precies weten aan welke waardevolle projecten hun bijdragen zijn besteed. Ook is hier de voortgang van onze projecten te volgen.
Daarnaast wordt er via de website een jaarrekening gepubliceerd. De bestedingen per project zijn op aanvraag beschikbaar. Het fiscale nummer van de stichting is 819460485.

Het bestuur van Stichting Sammy bestaat uit vrijwilligers die hun werk belangeloos verrichten. Alle reiskosten en andere onkosten komen volledig uit eigen middelen.

Hieronder kunt u ons beleidsplan en financieel jaaroverzicht downloaden.

Beleidsplan-Stichting Sammy

Financieel jaaroverzicht 2022