Collecte Valkenboskerk

19-11-2013

Tijdens de bruiloft van Bart en Tamara op zaterdag 19 oktober is de gehele opbrengst van de collecte ten goede gekomen aan Stichting Sammy. De collecte heeft meer dan 500 euro opgeleverd! Graag willen alle bezoekers van de kerkdienst bedanken voor dit fantastische bedrag.

Uitdeeldag 1

14-10-2013

Uitdeeldag Woestijnroos

Image 1 of 25

Nadat alle tassen van een foto van Sammy en briefje waren voorzien
zijn vorige week dinsdag zijn de eerste tassen met levensmiddelen uitgedeeld
in de omgeving van Fayoum.

Kijk en geniet van de blijde gezichten ๐Ÿ™‚

Geen bezoek Egypte

11-09-2013

Lieve allemaal,

Dit jaar zullen we niet naar Egypte gaan in de week van 20 september. Door de onrustige tijden durven we dat niet aan.

Gelukkig kan het goede werk wel voorgezet worden en zullen er in oktober voedselpakketten uitgedeeld worden door onze contactpersonen daar.

Dankjulliewel voor de support!
Stichting Sammy

Nierproblemen AmMahmoud

08-09-2013

AmMahmoud met zijn nierproblemen is een net als Zaza een oude bekende. Hij heeft een paar keer stenen laten vergruisen en is er erg goed van opgeknapt. Hij is geholpen bij de behandeling en de medicijnen.

Doktorsdagen

06-09-2013

Romany organiseert ook doktersdagen. Vrijwillige dokters komen naar een bepaalde plaats (bijvoorbeeld in Fayoum, maar ook op andere plaatsen). Mensen kunnen tegen een symbolisch bedrag een dokter bezoeken. Er zijn eenvoudige onderzoekjes te doen, er zijn medicijnen en voor iedereen is er even aandacht. Ook wordt er gezocht naar goede dokters waar mensen naar kunnen en worden doorverwezen. Deze dagen zijn voor iedereen, onafhankelijk van welke achtergrond ook! Zelfs in de kerk, dit is een totaal geaccepteert idee in samenleving van Egypte.

Liesbreuk AmMani

04-09-2013

AmMani is een boer. Na een liesbreuk operatie knapte hij niet op. Hij bleek Hepatitis C te hebben. Hij heeft langdurig medicijnen nodig. Gelukkig voelt hij zich nu een stuk beter. Voor opnames en medicijnen hebben we helpen meebetalen.

Romany en zijn team

03-09-2013

Romany en zijn team doen veel aan liefdadigheidswerk. Denk hierbij aan bezoeken brengen aan ziekenhuizen, of wees- en bejaardenhuizen. Zij hebben een bedrag gekregen om dit werk voort te kunnen zetten.

Zaza

02-09-2013

Zaza, een oude bekende van st. Sammy, heeft het Down Syndroom en hij heeft een gaatje in zijn hart. Hij heeft nu zuurstof aan huis. Regelmatig moet hij naar het ziekenhuis. Er wordt meebetaald aan de zuurstofflessen en er wordt regelmatig een boodschappenpakket gestuurd.

Fantastische opbrengst eerste communie Sint Martinuskerk

07-06-2013

Zaterdagavond 7 juni was stichting Sammy uitgenodigd in de familieviering in de St. Martinuskerk te Hoogland. We mochten de cheque in ontvangst nemen met de opbrengst van het communie project aangevuld met de collecte van de twee communievieringen. Ze hebben het ongelofelijke bedrag opgehaald van 1.438,85 euro. Iedereen ontzettend bedankt en voornamelijk de kinderen die hun eerste heilige communie hebben gedaan.

Super!

Eerste communie project Sint Martinuskerk

08-04-2013

Op zondagchtend 8 april zijn wij aan hand van foto’s in gesprek gegaan met de 47 nieuwsgierige kinderen van het eerste heilige communie project van de Sint Martinuskerk. De bijdrage die deze kinderen met hun spaarproject zullen leveren aan Stichting Sammy is geweldig en ook hard nodig.

Na de heftige berichten van afgelopen weekend wensen wij de inwoners van Egypte heel veel sterkte!

Onderwijsprojecten in El Fayoum Egypte

Translate ยป